Tuesday, January 26, 2010

دختر بزرگه

هنوز خیلی زود بود که بشه دختر بزرگه , اما خوب با اومدن خواهرش شد بزرگه . خیلی زود از خیلی از حقوق طبیعیش محروم شد درست از همون موقع که باردار شدم .برای یک بچه یکساله و سه ماهه قابل فهم نیست که مامانش نتونه هروقت که اراده می کنه بغلش کنه و راهش ببره اما خوب چاره ای نبود که بفهمه . وقتی که با دختر کوچیکه از بیمارستان اومدم خونه , می ترسیدم که تو چشمای دخترکم نگاه کنم شاید هم خجالت می کشیدم , احساسم این بود که بهش خیانت کردم . وقتی روزهای اول بچم می خندید و می خندید و بعد یکهو بغش می ترکید و می افتاد به گریه داغون می شدم اما هیچکاری ازم نمی اومد وقتی اون ماههای اول وقتی می خواستم تنهایی برم جایی و با یک بچه تو بغل و یک ساک رو دوش , می خواستم دستش رو بگیرم و از پله ها ببرمش پایین و میگفت بغلم کن و من نمی تونستم کلی غصه می خوردم . وقتی با هزار زحمت تو ماشین آژانس می شستیم تا جایی بریم و خوابش می برد و گردنش یکوری می افتاد , من فکر می کردم که الان باید می تونستم تو بغلم بگیرمش تا راحت بتونه بخوابه , اما خوب نمی تونستم . خلاصه اینکه توجهی که فقط مال اون بود نصف شد و مادری که خستگی و بی حوصلگیش از جای دیگه ای بود سهمش شد . اما باید بگم با همه اینها دخترکم از داشتن خواهر کوچولوش خیلی راضیه و  وقتی دیروز باباش دختر کوچیکه رو گذاشته بود تو تختش تا هروقت از گریه کردن خسته شد بخوابه , با چشمای پر اشک دوید اومد پیش من و گفت مامان خواهرم رو بردار داره گریه می کنه , فهمیدم که دل کوچولوی دختر بزرگم چقدر مهربونه

4 comments:

زهرا said...

نگران نباش. آدما می تونن محبت به همه بکنن بدون اینکه محبت رو تقسیم کنن. شاید کار بدنی کمتر شه اما مهم اونیه که تو دله

مریم-مامان آوا said...

برای اولین بار درزندگیم از اینکه هنوز بچه دوم نیاوردم احساس خوبی بهم دست داد.راست میگی...شاید لازمه یه چند سالی فاصله بینشون باشه...البته بعدتر که دوتاشون بزرگ بشن دوستای خوبی واسه هم میشن(از شیرد آیتمز خانوم شین اومدم اینجا

هنا said...

مامانی عزیز...چقدر خوب که اینها رو نوشتی حس کردم کسی هست که همون احساسهای مشابه من رو داشته ...این حرفها توی دلم انبار شده و من مرددم در بیانشون...
تنها چیزی که قوت قلب منه محبتی که به هم دارند. نگاه کوچیکه به بزرگه و احساس مسوولیت بزرگه نسبت به کوچیکه
فکر می کنم همین کافی باشه برای خوشحال بودن

Unknown said...

عزیزم مرسی از کارت باسلیقه ای که واسه تولدم فرستادی بابا یه ایمیلی چیزی به من بده آخه یه آی دی یاهویی .... بووووووس