Saturday, January 1, 2011

یک مولکول هستم

در ادامه پست گلمریم 
در مکانها ی عمومی هرجا وارد می شم سلام می کنم از بانک و مغازه و بقالی بگیر تا تاکسی و اتوبوس . درضمن اینکار رو با لبخند می کنم
روی در و دیوار کوچه و شهر و اماکن عمومی و آثار باستانی و کوه و درخت , یادگاری نمی نویسم
وقتی تو دشت و دمن و کوه و دریا و ... هستم نه تنها که آشغال نمی ریزم , بلکه آشغالهای دورو برو اطرافم  رو هم  جمع می کنم
تا حد امکان دروغ نمی گم
وقتی عابر پیاده هستم تا چراغ سبز نشه از خیابون رد نمی شم و اگه پل عابر پیاده باشه از اون استفاده می کنم
وقتی رانندگی می کنم تو لاین خودم هستم و هی از این لاین به اون لاین نمی کنم و تو ترافیک هی خودم رو تو هر سوراخی نمی چپونم که پنج دقیقه زودتر برسم
از چراغ راهنما به شدت استفاده می کنم حتی اگه پرنده هم تو خیابون پر نزنه
اثاث اضافی و وسایل اضافی زیادی ندارم هر چی بخرم قبلی رو رد می کنم بره
تمام سعیم رو می کنم که آدم طلبکاری نباشم و از آدمها انتظار زیادی  نداشته باشم
اگه کاری واسه کسی بکنم منتی سرش نیست . خودم دلم خواسته که کردم
آدمها رو قضاوت نمی کنم  .اول خودم رو می گذارم جاشون . در بیشتر مواقع میبینم که اگه جای اونا بودم از اونا بدتر بودم
عاشق جارو کشی هستم و اگه گروهی برای تمیز کردن و جارو کشیدن و جمع کردن آشغالها جمع شه با کمال میل هستم
آدم خوشبینی هستم و هنوز امیدوارم که بتونیم با همین کارهای کوچیک دنیای بهتری داشته باشیم

3 comments:

گلمریم said...

ماچ برتو. خیلی صادقانه و بی شیله پیله نوشتی. دوست داشتم.

رهگذر دنیا said...

سلام مادر خانومی گلم
همه پستهای اخیرت رو خوندم . ما هم هوس سفر به سرمون زده و از دوشنبه بالاخره من از شرکت کنده می شم و به اتفاق مادر و پدرم می ریم مسافرت
خصوصیات اخلاقی ات ستودنیه . من هم از صداقت و درستی ات خوشم اومد. همیشه موفق باشی
روی دخترای گلت رو ببوس

Unknown said...

یک چیزی و یادت رفته بگی- بی غل و غش مشاوره میدی برای همین هم هست که راهنمایی هات کارسازه - دوستت دارم شیلا جونم