Wednesday, May 5, 2010

بچه سالاری

ببینم شما هاهم فکر می کنید که دوره زمونه , دوره زمونه بچه سالاریه ؟
یعنی اینکه آدم بچش رو از پته قنداق بزنه زیر بغلش و از خونه این مادر بزرگ به خونه اون یکی مادر بزرگ ببره یا از این پرستار به اون پرستار و یا از این مهد به اون مهد بکشوندش , اسمش میشه بچه سالاری ؟اینکه آدم در به در دنبال یک مدرسه باشه که بچه اش رو تا ساعت سه نگه داره , اینکه همش فکر این باشه کی ببره کی بیارتش , کی بیاد که پشت در نباشه , یعنی اینها همه بچه سالاریه ؟؟
والله من فکر کنم که اون قدیمها وقتی که بچه ها صبها تا هروقت دوست داشتند می خوابیدند و وقتی پا می شدند چشمشون به جمال مادرشون روشن می شد , بچه سالاری تر بود . اون موقع ها که مادر ها کیف بچه هاشون رو تا دم در مدرسه براشون حمل میکردند و  خوش خوشان تادم در مدرسه می رسوندنش , و ظهرها دم در مدرسه منتظر بچشون بودند در حالیکه قابلمه خورشتشون رو گاز بود و عطر پلوشون تا هفت خونه اونورتر رفته بود . راستش من خودم هم مادر این دوره ای هستم و تو خونه نشستن رو هیچ رقمه تحمل نمی کنم و از طرفداران پر و پا قرص مهد کودکها , البته خوبهاشون ها  . اما خوب آخه داش من حالا که ما پدر مادر ها بچه هامون رو به هر رنگی که میخواهیم می رقصونیم دیگه نیاییم بگیم دوره زمونه دوره زمونه بچه هاست , هان موافقی ؟ 

3 comments:

مامان ارشك said...

چي بگم!

پوپک said...

از این لحاظ ها که تو میگی درسته اما اون لحاظ های دیگه هم هست که هرچی بچه دلش بخواد همون میشه ، هر لباسی بخواد میپوشه ، هر اسباب بازی بخواد میخره ، هر غذایی رو نخواست نمیخوره و....

لی لی said...

با نظرتون کاملا موافقم ...ولی پدر و مادرهای الان خیلی بیشتر از پدر و مادرهای ما با دل بچه راه میان ...