Wednesday, February 24, 2010

سخته قضاوت نکردن

دیروز یک پست تو وبلاگ گلمریم بود ، و امروز یک پست تو وبلاگ هنا. هردوتاش هم راجع به اظهار نظر های مردم راجع به بچه دوم . راستش منم از این اظهار نظرهازیاد شنیدم اونم از آدمهایی که هرکدوم 3-4 تا بچه داشتند! فقط یک نفر در دوران حاملگی دوم بهم تبریک گفت و گفت که خیلی کار خوبی کردی . باقی همه دلسوزی بود و متلک . حتی تو کوچه و خیابون غریبه ها با نگاههای متعجبشون , وقتی شکم گنده ام جلوم بود و دنبال بچه کوچولوم می دویدم ،شرمندم می کردند . انگار تو ایران زیاد رسم نیست که آدمها پشت هم بچه بیارند و یا شاید هم ماها عادت داریم که  آدمها رو قضاوت کنیم .همین خود من تقریبا دوماهه پیش تو یک مهمونی بزرگ , عروس یکی از اقوام دور رو دیدم که حامله بود و داشت از جلومون می گذشت , بغل دستیم بهم گفت می دونستی که بارداره ؟ اونوقت من چشمام گرد شد و با کمال تعجب گفتم چی ؟ دومیشه ؟ حالا بیچاره بچه اولش پنج ساله بود .اینو که گفتم همه دور میز زدند به خنده که تو دیگه چی می گی .  دیدم راست می گند انگار یادم رفته بود دوتا بچه پشت سرهمم رو .اینه که آدم باید بی خیال قضاوت آدمها باشه  و اونطور که فکر می کنه درسته زندگی کنه

4 comments:

هنا said...

درست میگی...همه مون به مشکل نسخه پیچی دچاریم.
من رو که خیلی رنجوند

Anonymous said...

ببین بعضی وقتا آدما برای حرف زدن موضوعی ندارن و خب شکم بر امده و بچه دوم اونم تو آسانسور بین دوتا همسایه که احتمالن سال به سال هم رو نمی بینن میشن سوژه اختلاط من فک می کنم مال داستان گلمریم بیشتر به این میخوره. سام یه 3 یا 4 سالش هست برای همین زیاد عجیب نیست اگه کسی مادرشو با شکم برآمده ببینه. ولی من شخصن از این بچه پشت بچه آوردن در یه حالت خاص کهیر میزنم یک بچه اول دختر باشه دو بارداری دوم در عرض یکسال خورده ای اتفاق بیوفته سه طرف خاور میانه ای باشه یا بلوک شرقی یعنی اونقدر خز و اونقدر مغزش سفت که به عشق پسر دوباره شکیمشو آورده بالا و معمولن هم بدفرم میره تو پاچه شون با دختر شدن بچه دوم! متاسفم که اینقدر بایاس فک میکنم و اصلن هم خوشحال نیستم ولی ناندرتئال بودن یه مشت آدم بی منطق مشکل من نیست و تا حالا تئوری من در عالم واقعیت درست بوده پس میشه به دنیای مجازی هم تعمیمش داد!
40تیکه تئوریسین بچه دوم رو آوردن شونصد سال بیشتر از اولی تفکر لازم داره!

Anonymous said...

نظریه من در مورد بچه های پشت سر هم شامل حال بارداری های ناخواسته دوم نمی شه ها!
همون تئوریسین بالا!

مامان روژین said...

سلام
حالا که حرف بچه دومه منم نظرم رو بگم من تا قبل از اینکه بچه دار بشم بچه دوست نداشتم ولی از وقتی مامان شدم و فهمیدم عجب خریتی کردم عاشق بی عقلی خودم شدم و فهمیدم تا مادر نشی هیچی نیستی من عاشق بچه دوم و سوم برام دعا کن هرچه زودتر یه دختر ناز سالم گیرم بیاد دوستون دارم